Пенсіонерам

Інформація для внутрішньо переміщених осіб

Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?

Перше, що необхідно зробити, стати на облік як внутрішньо переміщена особа в місцевому управлінні соціального захисту населення за місцем перебування та отримати відповідну довідку.

Друге – після отримання довідки для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання, необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер зареєстрований як внутрішньо переміщена особа та фактично перебуває(проживає).

До органу Пенсійного фонду України внутрішньо переміщена особа має надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».

Орган Пенсійного фонду України складає та направляє до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення списки осіб, які звернулись за призначенням (відновленням) пенсій для розгляду на Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворених районними, районними у мм. Києві і Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад.

Орган Пенсійного фонду України призначає (відновлює) пенсію тільки на підставі рішення Комісії.

Якщо пенсіонер з 2014 року отримував пенсію на підконтрольній території, чи потрібно йому надати до управлінняПенсійного фонду довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?

Такому пенсіонеру виплата пенсії проводилась до 01.02.2015 без надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Для поновлення виплати пенсії, припиненої з 01.02.2015 у зв’язку з відсутністю реєстрації як внутрішньо переміщена особа, пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік внутрішньопереміщеної особи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509.

Як здійснюється виплата пенсій після прийняття рішення про їх відновлення або призначення ?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 615, уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ «Ощадбанк». Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакету документів, в тому тчислі, що підтверджують особу та її статус, до відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.

Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв’язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.

Таку заяву можливо залишити у банку, співробітники якого передадуть її до органу Фонду.

Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2016 № 167 для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначеннямна них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.

Для оформлення платіжної картки, яка є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі слід звернутись до управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку із документами, що посвідчують особу, довідкою про взяття на обліку внутрішньопереміщеної особи, фотокарткою та засвідчити в органі Фонду відповідну заяву.

Чи можливе переведення виплати пенсії на підконтрольну територію за зверненням родичів пенсіонера або за довіреністю?

Ні, заява про запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації).

Це передбачено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846.

Як здійснюється виплата пенсій після прийняття рішення про їх відновлення або призначення ?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 615, уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ «Ощадбанк». Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакету документів, в тому тчислі, що підтверджують особу та її статус, до відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.

Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв’язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.

Таку заяву можливо залишити у банку, співробітники якого передадуть її до органу Фонду.

Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2016 № 167 для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначеннямна них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.

Для оформлення платіжної картки, яка є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі слід звернутись до управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку із документами, що посвідчують особу, довідкою про взяття на обліку внутрішньопереміщеної особи, фотокарткою та засвідчити в органі Фонду відповідну заяву.

Чи можливе переведення виплати пенсії на підконтрольну територію за зверненням родичів пенсіонера або за довіреністю?

Ні, заява про запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації).

Це передбачено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846.

Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фондуУкраїни на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?

Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання таких виплат відповідно до законодавства.

До заяви про виплату допомоги на поховання необхідно надати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, виданий територіальним органом Міністерства юстиції України у порядку, визначеному чинним законодавством щодо проведення державної реєстрації смерті, а також документи, що підтверджують статус заявника.

Як підтвердити переселенцям факт звільнення з роботи для виплати пенсії в повному об’ємі.

Особи, які переміщені з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, не завжди мають можливість надати трудову книжку з записами про звільнення з роботи у період проведення антитерористичної операції.

Для зазначених осіб статус «непрацюючий» можливо визначити на підставі особистої заяви довільної форми із зазначенням дати, з якої особа не працює, та пояснення обставин, у зв’язку з якими не може внести запис в трудову книжку чи надати оригінал трудової книжки. Орган Пенсійного фонду України перевіряє індивідуальні відомості про застраховану особу щодо наявності інформації про сплату страхових внесків, відсутність в Державному єдиному реєстрі інформації про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця.

У разі виявлення в подальшому факту роботи особи або інформації про іншу дату звільнення з роботи, утримання надміру виплачених сум пенсії вирішується відповідно до статті 50 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Заступник начальника управління
ПФУ у Миронівському районі                                                                                О.М. Пушенко

 

 

 

 

Пенсії за особливі заслуги багатодітним батькам

     4 квітня 2013 року Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення зміни до статті 1 Закону України « Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» щодо призначення пенсії батькам, які виховали п’ятеро і більше дітей», який набув чинності з 1 січня 2014 року.
Згідно з пунктом 8 статті 1 Закону України « Про особливі заслуги» , у редакції, що була чинною до 01.01.2014 року, пенсії за особливі заслуги призначають матерям, які народили п’ятеро і більше дітей та виховали їх до шестирічного віку. Відповідно до внесених змін із 01.01.2014 року, якщо в разі смерті матері або позбавлення її батьківських справ виховання дітей до зазначеного віку здійснював батько, право на пенсію за особливі заслуги надається батькові. При цьому враховують дітей, усиновлених у визначеному порядку.
Пенсію за особливі заслуги встановлюють як надбавку до розміру пенсії, на яку особа має право згідно із законом, у розмірах прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, що втратили працездатність, незалежно від розміру пенсій. Розмір надбавки визначають відповідні комісії залежно від заслуг особи.
Пенсію за особливі заслуги встановлюють із дня звернення за призначенням пенсії, але не раніше за дату набуття чинності положень закону, що визначає право на таку пенсію. Днем звернення з приводу встановлення пенсії за особливі заслуги вважають день прийому заяви про порушення клопотання щодо встановлення пенсії за особливі заслуги з усіма належними документами. Якщо таку заяву надсилають поштою і при цьому подають усі необхідні документи, то днем звернення щодо встановлення пенсії за особливі заслуги вважають дату, вказану на поштовому штемпелі місця відправлення заяви. У разі коли до заяви додано не всі належні документи, Пенсійний фонд повідомляє заявнику, які документи потрібно подати додатково. Якщо такі документи буде подано не пізніше як через три місяці з дня повідомлення про необхідність їх подання, то днем звернення щодо встановлення пенсії за особливі заслуги вважають день прийому або відправлення заяви про встановлення такої пенсії.
Варто зазначити, що в разі збільшення прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність, здійснюється перерахунок надбавки, виходячи із цього прожиткового мінімуму з урахуванням встановленого відповідними комісіями відсотка надбавки.
Перерахунок здійснюють із дати, з якої встановлено новий розмір прожиткового мінімуму.
Із 1 грудня 2013 року у зв’язку зі збільшенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, було здійснено перерахунок пенсій за особливі заслуги перед Україною, виходячи з прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб 949 гривень.

Заступник начальника управління                                                                       О.М.Пушенко

Адміністративні послуги:

 Інформаційна картка видачі пенсійного посвідчення
(завантажити файл)

Технологічна картка видачі пенсійного посвідчення
(завантажити файл)

Збільшення розмірів державної соціальної допомоги
(завантажити файл)

Нове в пенсійному законодавстві
(завантажити файл)
– зміни в пенсійному забезпеченні з 1 квітня 2015 року
(завантажити файл)
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення
(завантажити файл)
– про впровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій
(завантажити файл)

Пенсійне посвідчення:
– анкета відомостей пенсіонера
(завантажити файл);
– зразок та опис бланка пенсійного посвідчення
(завантажити файл);
– порядок видачі пенсійних посвідчень
(завантажити файл).

Перелік документів для призначення пенсії за віком
(завантажити файл)

Порядок призначення та виплати  грошової допомоги
(завантажити файл)

Це потрібно знати
(завантажити файл).