Все про субсидію

Декларація

Заява

Інструкція

Калькулятор розрахунку субсидії

Зразок заяви та декларації для оформлення субсидії – розширена

Роз‘яснення стосовно оформлення субсидії

Роз’яснення щодо нових умов призначення допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів відповідно до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 24.12.15 №911-VIII та постанови Кабінету Міністрів України „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” від 25.12.16 № 1181

З 1 січня 2016 року змінено порядок призначення тимчасової допомоги дітям батьки, яких ухиляються від сплати аліментів та допомоги на дітей одиноким матерям.

  1. У якому розмірі надається тимчасова допомога на дітей батьки, яких ухиляються від сплати аліментів та допомога на дітей одиноким матерям

1.1. Тимчасова допомога на дітей батьки, яких ухиляються від сплати аліментів надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Максимальний розмір такої допомоги становить:

на дитину до 6 років – 583,5 грн.;

на дитину від 6 до 18 років – 727,5 грн.;

1.2. Допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. Максимальний розмір такої допомоги становить:

на дитину до 6 років – 1167 грн.;

на дитину від 6 до 18 років – 1455 грн.;

на дитину від 18 до 23 років – 1378 грн. (за умови навчання);

  1. Дії осіб для призначення (продовження) допомог за новими умовами

2.1. Особи, які звертаються до управління соціального захисту населення за наданням тимчасової допомоги на дітей батьки, яких ухиляються від сплати аліментів подають:

– заяву;

– копію свідоцтва про народження дитини;

– довідку про реєстрацію місця проживання (перебування) заявника та дитини;

– рішення суду (виконавчий лист) про стягнення з одного з батьків аліментів на дитину;

– довідку державної виконавчої служби, що підтверджує факт несплати аліментів одним з батьків протягом шести місяців, що передують місяцю звернення;

– декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

2.2. Особи, які отримували допомогу на дітей одиноким матерям у 2015 році і період виплати припадає на 2016 рік, виплата допомоги таким особам із врахуванням підвищеного розміру продовжується до закінчення періоду виплати допомоги без їх звернення до управління соціального захисту населення.

Особи, які отримували допомогу у гарантованому розмірі 30% прожиткового мінімуму (без врахування доходу сім’ї) подають лише заяву та декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

Особи, які звертаються за призначення допомоги на дітей одиноким матерям вперше подають:

             – заяву;             – витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про   державну реєстрацію народження дитини, виданий відділом державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;             – копію свідоцтва про народження дитини;              – довідку про проживання дитини з матір’ю, видана за місцем проживання сім’ї;

   – декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

  1. Особливості в наданні допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям батьки, яких ухиляються від сплати аліментів

Якщо батьки отримували допомогу на дітей одиноким матерям та тимчасову допомогу дітям, батьки яких ухиляється від сплати аліментів у визначеному гарантованому розмірі (без врахування доходу сім’ї), їм надано право на отримання зазначених допомог з 1 січня 2016 року, за умови її звернення до органу соціального захисту населення у періоді з січня по березень 2016 року. Одинокі батьки повинні в управлінні соціального захисту населення подати заяву та заповнити декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за 6 місяців (липень-грудень 2015 року).

  1. Здійснення перевірки достовірних даних про доходи осіб, які звертаються за призначенням допомог, інформації про спільне проживання та ведення господарства одиноких матерів з батьками дітей.

При призначенні допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів не передбачено здійснення соціальними інспекторами нагляду щодо факту спільного проживання та ведення господарства матері з батьком дітей.

Проте соціальні інспектори мають право перевіряти достовірність наданих та задекларованих даних про доходи її отримувачами шляхом запитів до територіальних органів ДФС, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 


 

 Відповідно до п.15 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати свою обов’язкову частку витрат на оплату цих послуг. У разі коли вартість фактично використаної послуги менша ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують її фактичну вартість. Сума субсидії, яку структурними підрозділами з питань соціального захисту населення було переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.


Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

  1. У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій та передачу їх відповідним структурним підрозділам з питань соціального захисту населення здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.
  2. Скасовано необхідність обов’язкового оформлення особових рахунків на сплату житлово-комунальних послуг на особу, яка звертається за субсидією. Відтепер субсидія призначатиметься одній з зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї особовий рахунок на сплату послуг. Орендарям житла субсидія також призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків (на підставі договору оренди).
  1. За бажанням громадян субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на основі середньомісячного (за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія) сукупного доходу осіб, після подання довідок про доходи таких осіб за зазначений   період   за формами, затвердженими Мінсоцполітики. До середньомісячного сукупного доходу пенсіонера враховується розмір пенсійної виплати за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія. Якщо субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року, в інших випадках – за попередній календарний рік.
  2. Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

5.Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати свою обов’язкову частку витрат на оплату цих послуг. У разі коли вартість фактично використаної послуги менша ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують її фактичну вартість.


 

Інформаційна довідка
до постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 752 „Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”

Постановою внесено чергові зміни до порядку призначення житлових субсидій, а саме врегульовано наступні питання.

  1. Скасовано необхідність обов’язкового оформлення особових рахунків на сплату житлово-комунальних послуг на особу, яка звертається за субсидією.

Відтепер субсидія призначатиметься одній з зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї особовий рахунок на сплату послуг.

Орендарям житла субсидія також призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків (на підставі договору оренди).

  1. Визначено вичерпний перелік документів, які враховуються комісією під час прийняття рішення про призначення субсидії з урахуванням лише фактично проживаючих осіб, і скасовано необхідність проведення обстеження домогосподарства у разі наявності одного з таких документів.
  2. Крім цього, надано право комісії приймати рішення про призначення субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб у разі відсутності документів, що підтверджують непроживання осіб з числа зареєстрованих. Але таке рішення приймається після обстеження умов проживання сім’ї.
  3. Надано можливість призначати субсидію сім’ям, які проживають окремо у житловому будинку, що розділений на дві половини.
  4. Надано можливість при призначенні субсидії дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям враховувати кількість дітей, які фактично проживають, але не зареєстровані.
  5. Встановлено, що у разі невідповідності даних про склад зареєстрованих осіб і про кількість осіб, яким нараховується плата за послуги (ці дані отримуються органами соціального захисту населення за запитами від житлово-експлуатаційних організацій та інших органів), для розрахунку субсидії використовуються дані про склад зареєстрованих.
  6. Приведено у відповідність до законів перелік доходів, які не враховуються для призначення субсидії:

доходи учасників антитерористичної операції (відповідно до Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” щодо належного соціально-економічного захисту учасників антитерористичної операції та членів їхніх сімей);

доходи від роботи у виборчій комісії (відповідно до законів України „Про вибори Президента України”, „Про вибори народних депутатів України”, „Про місцеві вибори”).

  1. Передбачено, що якщо субсидія призначена за рішенням комісії, призначення субсидії на наступний термін здійснюється на підставі того ж рішення (тобто питання не виноситься знову на комісію), якщо в сім’ї не відбулося змін.

Методичні рекомендації
щодо застосування окремих норм постанови
Кабінету Міністрів України
від 23.09.2015 № 752 „Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”

Щодо оформлення особових рахунків при призначенні субсидії

Субсидія призначатиметься одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї особовий рахунок на сплату послуг.

Орендарям житла субсидія також призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків.

При цьому перерахування коштів субсидії здійснюватиметься на особові рахунки, що зазначені у заяві.

 

Щодо прийняття рішення про призначення субсидії з урахуванням лише фактично проживаючих осіб

Пунктом 7 Положення визначено вичерпний перелік підтверджуючих документів, які враховуються комісією під час прийняття рішення про призначення житлової субсидії з урахуванням фактично проживаючих осіб:

– довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання;

– довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку);

– акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради;

– акти житлово-експлуатаційних організацій про фактично проживаючих осіб;

– договори оренди житла в іншому місці.

У разі наявності одного з таких документів обстеження домогосподарства не проводиться.

Разом з тим у разі відсутності підтверджуючих документів про непроживання членів сім’ї (особа виїхала за кордон, місце перебування особи невідоме тощо) комісії надано право приймати рішення про призначення субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб після обстеження умов домогосподарства.

Щодо призначення субсидії сім’ям, які проживають в окремих частинах будинку

Комісії надано право приймати рішення про призначення субсидії сім’ям, які проживають окремо у житловому приміщенні, розділеному на частини, у разі, якщо такі сім’ї сплачують за житлово-комунальні послуги на різні особові рахунки.

Рішення приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Щодо розрахунку субсидії у випадку розбіжності між відомостями про кількість зареєстрованих осіб та даними організацій, що надають послуги, про кількість осіб, яким нараховується плата.

Пунктом 13 Положення передбачено, що у разі коли кількість осіб, зазначених у відомостях про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, відрізняється від кількості осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, для призначення субсидії використовуються дані, зазначені у відомостях про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.

У такому випадку органи соціального захисту населення самостійно розраховують вартість послуг у межах соціальних нормативів виходячи з кількості осіб, зазначених у відомостях про склад зареєстрованих у житловому приміщенні.

У разі відсутності відомостей про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб субсидія призначається на підставі рішення комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства виходячи з кількості осіб, зазначених у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

При цьому звертаємо увагу, що субсидія призначається на загальних підставах (без рішення комісії) у випадку коли відсутні відомості про склад зареєстрованих і кількість осіб, зазначена в декларації співпадає з кількістю осіб, яким нараховується плата за даними організацій, що надають послуги.

 


 

В управлінні соціального захисту населення також працює  «гаряча» телефонна лінія за номером (04574) 5-26-38 по наданню роз’яснень громадянам.

Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління соціального захисту населення та подання заяви та декларації.


Урядом прийнято Постанову Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 року №389 „Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї (набирає чинності з 01.07.2015 року).

Порядок визначає механізм реалізації права на отримання пільг з оплати послуг за користування житлом (квартирна плата, плата за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), комунальних послуг (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, вивезення побутових відходів), паливом, скрапленим газом, телефоном, а також послуг із встановлення квартирних телефонів залежно від середньомісячного сукупного доходу сім’ї осіб, які мають право на пільги згідно із законодавчими актами.

Дія Порядку поширюється на осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із Законами України: “Про міліцію” (звільнені із служби за віком, хворобою або вислугою років працівники міліції, особи начальницького складу податкової міліції, особи рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби; діти (до досягнення повноліття) працівників міліції, осіб начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби, загиблих або померлих у зв’язку з виконанням службових обов’язків, непрацездатні члени сімей, які перебували на їх утриманні), “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесені до категорії 3; дружини (чоловіки) та опікуни (на час опікунства) дітей померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою; сім’ї, які мають дитину-інваліда, інвалідність якої пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи), “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” (учасники війни; особи, на яких поширюється чинність зазначеного Закону; особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдови (вдівці) та батьки померлих осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), “Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні” (особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдови (вдівці) та батьки померлих осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною), “Про освіту” (пенсіонери, які раніше працювали педагогічними працівниками у сільській місцевості та селищах міського типу і проживають у них), Основами законодавства України про охорону здоров’я (пенсіонери, які раніше працювали медичними і фармацевтичними працівниками у сільській місцевості та селищах міського типу і проживають у таких населених пунктах), “Про бібліотеки і бібліотечну справу” (пенсіонери, які раніше працювали у бібліотеках у сільській місцевості та селищах міського типу і проживають у них), “Про захист рослин” (пенсіонери, які працювали у сфері захисту рослин у сільській місцевості і проживають там), “Про жертви нацистських переслідувань”, “Про охорону дитинства” (багатодітні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї, в яких не менше року проживають троє або більше дітей, сім’ї, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування), “Про соціальний захист дітей війни”, “Про культуру” (пенсіонери, які раніше працювали в державних та комунальних закладах культури, закладах освіти сфери культури у сільській місцевості і селищах міського типу і проживають у них), Кодексом цивільного захисту України (батьки та члени сімей осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, які загинули (померли) або зникли безвісти під час виконання службових обов’язків; особи, звільнені із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років та які стали інвалідами під час виконання службових обов’язків).

До членів сім’ї пільговика під час надання пільг належать особи, на яких згідно із законодавчими актами, поширюються пільги: дружина (чоловік); їх неповнолітні діти (до 18 років); неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи; непрацездатні батьки; особа, яка перебуває під опікою або піклуванням пільговика та проживає разом з ним.

До сукупного доходу сім’ї пільговика включаються нараховані:

1) пенсія;

2) заробітна плата;

3) грошове забезпечення;

4) стипендія;

5) соціальна допомога (крім частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, допомоги на поховання, одноразової допомоги, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, організацій незалежно від форми власності);

6) доходи від підприємницької діяльності.

Пільговики, до сукупного доходу сім’ї яких входять доходи (крім пенсії та соціальної допомоги), або до складу сім’ї яких входять працездатні особи, подають до управління соціального захисту населення декларацію про доходи сім’ї пільговика, а також довідки про доходи свої та членів сім’ї (крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги) за шість місяців, що передують місяцю звернення, або документи, що підтверджують відсутність доходів за такий період.

У разі коли середньомісячний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу не перевищує величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (1710,00грн.), пільговик має право на отримання пільг протягом шести місяців з місяця визначення відповідного права.

У разі зменшення доходу сім’ї пільговик має право звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення для визначення права на отримання пільг з місяця звернення.

Надання пільг припиняється:

якщо пільговиком приховано або навмисно подано недостовірні дані про доходи будь-кого із членів сім’ї пільговика, що вплинуло на визначення права на пільги, — з місяця, в якому виявлено порушення;

за заявою пільговика — з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою.

Сума пільги, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання пільговиком документів з недостовірними відомостями, повертається ним на вимогу управління соціального захисту населення.

У разі коли пільговик добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму пільги, питання про її стягнення вирішується у судовому порядку.


Оформлення субсидій

Кабінетом Міністрів України   від 28.02.2015 № 106 Про удосконалення порядку надання житлових субсидій внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива .

Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі – за місцем проживання): заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами .

Прийом громадян міста Миронівка здійснюється відділом із звернень громадян управління , де також працює телефонна гаряча лінія 5-26-38 . Згідно ПКМУ від 21.10.1995 р. № 848 пункту 3. у сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій та передачу їх відповідним структурним підрозділам з питань соціального захисту населення здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад .

Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014-2015 року, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів.

По закінченню опалювального сезону 2014-2015 р. управління здійснило автоматичний перерахунок всім користувачам житлової субсидії без збереження обов”язкової плати. А тому, жителям району , необхідно звертатись до уповноважених представників у сільській місцевості сільських рад, а в м.Миронівка до управління соціального захисту населення у громадську приймальню за отриманням повідомлення.


У зв’язку із численними зверненнями громадян до Міністерства соціальної політики України щодо припинення виплати компенсації фізичним особам за надання соціальних послуг громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 428 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 р. № 558» департамент соціального захисту населення облдержадміністрації повідомляє наступне.

Пунктом 4 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 № 558 (зі змінами), передбачено, що компенсація не призначається фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам,
яким призначено, зокрема, державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам», надбавку на догляд або державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Законів України «Про пенсійне забезпечення» і «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Вищевказаним Порядком передбачено, що за таких умов компенсація не призначається, проте не зазначено, що припиняється виплата раніше призначеної компенсації.

За таких умов виплата компенсації триває до закінчення терміну її призначення. У разі звернення особи за призначенням компенсації на наступний період, призначити її можливо за умови неотримання вищевказаних соціальних виплат (надбавок) на догляд.

Додатково повідомляємо, що листи департаменту носять інформаційно-роз’яснювальний характер і не можуть бути підставою для призначення (відмови у призначенні) різних видів соціальних виплат.